Najnowsze wiadomości

5 pytań, które należy zadać przy zakupie nowego samochodu

NAPA zna nowe samochody: 2020 Ford Transit 250 Cargo Van

Jak otworzyć zamarzniętą klamkę drzwi samochodowych?

8 grudnia 2021 14:13

Jak załatać oponę



Gdy w naszych jeżdżących kosiarkach, ciągnikach, przyczepach, pojazdach ATV/UTV, rowerach terenowych, taczkach i innych oponach nie przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych pojawiają się płaskie opony, zawsze sięgamy po nasz zaufany uszczelniacz do opon Slime (zatrzymuje się na 2 lata!). Ale niektóre szczeliwa i ukosy są zbyt duże, aby można było je uszczelnić, więc zamiast tego trzeba łatać oponę.

Łatanie opony jest łatwe, a dzięki odpowiednim narzędziom, można szybko przywrócić jej sprawność. Istnieje wiele zestawów naprawczych, które zawierają wszystkie elementy potrzebne do pomyślnego naprawienia opony, lub jeśli masz już pod ręką niektóre z poniższych elementów, możesz uzupełnić je w razie potrzeby o indywidualne materiały eksploatacyjne. Zaczynajmy:

Materiały eksploatacyjne do opon:

- Znacznik opon
- Łata oponowa o odpowiednim rozmiarze
- Kauczukowiec
- Narzędzie buforujące do zszywania

Krok 1: Użyj markera opon do zaznaczenia miejsca, które chcesz naprawić.

Krok 2: Użyj narzędzia do szorstkowania, aby poszerzyć obraźliwy obszar o wzór krzyżyka. Nie wstydź się z tym narzędziem. Łata lepiej przylega do szorstkiej powierzchni. Upewnij się, że obszar w obrębie 1/2" (1,25 cm) przebicia ma szorstki wygląd. Wytrzyj wszelkie luźne kawałki gumy, które powstały podczas ścierania.

Krok 3: Nałożyć cement gumowy bezpośrednio na szorstką powierzchnię opony i rozprowadzić równomiernie. Wrzuć go do materiału i poczekaj, aż stanie się lepki. Możesz również nałożyć cement gumowy na łatę (pod warunkiem, że najpierw usuniesz jej podłoże - zob. krok 4).

Krok 4: Usuń podłoże z łaty bez dotykania odsłoniętej powierzchni. Jeśli łata ma na wierzchu cienką folię z tworzywa sztucznego, nie należy jej usuwać. Umieść łatę prawidłowo nad miejscem przebicia. Łaty radialne mogą być ułożone w dowolnym miejscu na oponie radialnej. Opony diagonalne wymagają, aby łatki były specjalnie ustawione w jednej linii ze stopką. Należy szukać strzałek wskazujących, jak należy wyrównać łatę ze stopką opony.

Usunąć łatę z tyłu
Usuń z powrotem z łaty
Nie należy usuwać przezroczystej folii wierzchniej

Krok 5: Naciśnij mocno łatę na obszar przebicia, pamiętając o dociskaniu krawędzi. Za pomocą narzędzia odbojowego zszyj łatę w dół i wypchnij ewentualne uwięzione powietrze. Po upewnieniu się, że krawędzie łaty są mocno przytwierdzone, a następnie usuń z niej przezroczysty plastikowy podkład.
Zszyj łatę za pomocą narzędzia odbojowego.

Krok 6: Poczekać, aż plaster całkowicie wyschnie, a następnie ponownie założyć oponę i przewietrzyć. Gratulacje, udało Ci się naprawić oponę!