Najnowsze wiadomości

Wysokowydajna wkrętarka elektryczna z precyzyjną regulacją momentu...

Szybki poradnik dla różnych typów elektrycznych wkrętaków...

3 rzeczy, które musisz wiedzieć przy zakupie opon samochodowych

16 stycznia 2021 21:24

Właściwy sposób na naprawę przebitej opony



Obudzenie się w celu znalezienia samochodu z przebitą oponą nigdy nie jest dobre, zwłaszcza jeśli masz dojeżdżać do pracy, aby się z nią zmagać, lub jeśli planujesz rodzinną podróż drogową.

Podczas gdy prawie każdy mały przedmiot pozostawiony na drodze może spowodować przebicie opony, najczęstszą przyczyną są ostre przedmioty, takie jak śruby, gwoździe i odłamki szkła.

"Przed wyrażeniem zgody na przeprowadzenie jakiejkolwiek naprawy przebicia, należy upewnić się, że technik oponiarski usunął oponę z koła w celu przeprowadzenia dokładnej kontroli i że zamierza dokonać naprawy opony zgodnie z British Standard".
Mimo że uszkodzenia mogą wydawać się niewielkie, ważne jest, aby poddać oponę kontroli specjalisty w celu ustalenia pełnego zakresu uszkodzeń, w tym sprawdzenia, czy nie ma żadnych uszkodzeń wtórnych spowodowanych jazdą na oponie przy niskim ciśnieniu.

Zakładając, że kontrola opon nie wykaże żadnych uszkodzeń, co oznacza, że opona powinna być wymieniona zamiast naprawiana, należy teraz zająć się dwoma kluczowymi aspektami przy każdej kolejnej naprawie opony;

Ponowne ustanowienie integralności powietrznej okładziny wewnętrznej wewnątrz opony
Upewnienie się, że droga, którą przeszedł obiekt przez oponę, jest wypełniona
Ze wszystkich dostępnych opcji naprawy przebicia opony, są trzy, które są wykorzystywane w dalekich i odległych miejscach, w zdecydowanej większości przypadków. Jednak tylko jedna z tych trzech opcji jest uważana za najlepszą praktykę w branży i brytyjski standard naprawy.

Naprawa ta polega na naprawie opony za pomocą naszywki i korka do naprawy opon kombinowanych (zwanej również naprawą kombi lub naprawą grzybów).

Poniżej przedstawiono przykład prawidłowej naprawy opon kombinowanych i naprawy korków, wraz z dwoma innymi, często błędnie wykonywanymi naprawami opon, które nie są zgodne z British Standard.

PRAWIDŁOWA NAPRAWA OPON
Ten rodzaj naprawy przebicia jest połączeniem naprawy opony i korka (znanym również jako naprawa kombi lub naprawa grzybów). Ten typ naprawy pozwala na osiągnięcie obu kluczowych punktów, które należy wziąć pod uwagę przy prawidłowej naprawie przebitej opony.
rodzaj naprawy przebitej opony

NIEPRAWIDŁOWA NAPRAWA OPON
Ten typ naprawy przebicia jest znany jako naprawa sznurka i nie przywraca hermetycznej wykładziny wewnętrznej opony.Ten typ naprawy przebicia jest znany jako naprawa łatania i nie wypełnia drogi, którą przeszedł obiekt przez oponę.
 

Naprawy opon wykonywane zewnętrznie, bez zdejmowania opony z koła nigdy nie są akceptowane w nowoczesnych oponach samochodowych. Bez odpowiedniej kontroli wnętrza opony może dojść do niewidocznych uszkodzeń wewnętrznych, a tym samym do zwrotu opony na drogę, która jest niebezpieczna.

Naprawa typu przebicia opony z przebiciem jest przeznaczona do wykonywania jej od zewnątrz, co oznacza, że opona nie może mieć pełnej kontroli uszkodzeń wewnętrznych.
Drugi problem polega na tym, że ten rodzaj naprawy polega na lepkości sznura w celu utrzymania go na drodze utworzonej przez przebijany przedmiot. Jednak ciśnienie powietrza w oponie, które zwykle będzie rosło w górę o 32 funty na cal kwadratowy, będzie stale próbowało wypchnąć sznur z powrotem na zewnątrz. Kto wygra, kleistość czy ciśnienie powietrza? W końcu, jeśli sznurek po włożeniu części zewnętrznej do środka nie wypełni w jakiś sposób całej przestrzeni przebicia stworzonej w wewnętrznej wykładzinie opony, nie będzie prawdziwie hermetycznego uszczelnienia, a powietrze z czasem wycieknie wokół sznura.
Plaster do naprawy przebicia jest instalowany od wewnątrz, co pozwala na dokładną kontrolę wnętrza opony. Łata naprawcza w pełni przywraca właściwości powietrzoszczelne opony, uszczelniając każdą uszkodzoną część wykładziny wewnętrznej. Jednak łata naprawcza nie wypełnia całej przestrzeni przebicia, przez co wilgoć przedostaje się do wnętrza i powoduje korozję i rdzewienie odsłoniętego stalowego kordu opony. Po rozpoczęciu procesu rdza może rozprzestrzeniać się od pierwotnej szczeliny przebicia wzdłuż kordu opony do ściany bocznej, gdzie zwiększone wygięcie ściany bocznej może spowodować pękanie kruchego kordu, tworząc słabą plamkę. Ta osłabiona plamka w ścianie bocznej opony może następnie przekształcić się w wybrzuszenie spowodowane ciśnieniem powietrza w jej wnętrzu, co w najlepszym przypadku spowoduje awarię MOT, a w gorszym może spowodować wybuch opony.

 

Lorem ipsumus

placeholder text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et irmagnUt enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequatDuis ee dolor in reprehenderit.