Najnowsze wiadomości

9 grudnia 2023 14:06

Diagnozowanie awarii napinacza paska napędowego silnika



Nieznane dla wielu, automatyczne napinacze paska są w rzeczywistości elementem zużywającym się, a zatem nie mogą być klasyfikowane jako prototypowa część twarda. Wewnętrzne elementy w napinaczu mogą ulec awarii, powodując naprężenia na pasku i innych elementach wyposażenia. Napinacz jest stosunkowo niedroga część do wymiany, a może pomóc chronić inne elementy, takie jak pompa wody, alternator i sprężarka klimatyzacji z nadmiernego stresu i przedwczesnej awarii.

Jak zdiagnozować awarię napinacza?

Niepotrzebny hałas i pisk paska/łożyska: Ten stan może być spowodowany przez awarię łożyska w kole pasowym lub przez słabe napięcie sprężyny w napinaczu. Obrócić koła pasowe, aby sprawdzić stan łożysk. Piszczenie paska wskazuje na niewystarczające naprężenie paska. W związku z tym przed wymianą napinacza należy upewnić się, że używany jest pasek o odpowiedniej długości.

Uszkodzenie podstawy i/lub ramienia z powodu uszkodzenia tulei obrotowej: Ramię napinacza obraca się na tulei obrotowej wewnątrz obudowy napinacza. Tuleja ta może zużywać się z powodu wieku lub nadmiernych wibracji ramienia. Ruch z boku na bok wskazuje, że tuleja nie powiodło się, pozwalając rolkę ramienia napinacza spaść z wyrównania z paskiem, powodując problemy śledzenia paska.

Nadmierny ruch ramienia lub bounce z powodu zużytego tłumika: Tłumik moderuje działanie sprężyny napinacza w bardzo podobny sposób, jak amortyzator tłumi zawieszenia pojazdu. Jak tłumik zużywa, ramię napinacza może odbijać się od paska, powodując nadmierne poślizgu paska. To z kolei będzie indukować nadmierne ciepło do paska, co prowadzi do przedwczesnego uszkodzenia paska.

Ważne jest, aby pamiętać, że wszelkie nienormalne chattering lub bouncing ramienia napinacza w normalnej pracy wskazuje napinacz już uszkodzony i powinny być wymienione. NAPA Belts/Hoses zaleca kontrolę napinacza i innych elementów układu serpentynitowego po przejechaniu 60 000 mil i wymianę zużytych elementów po przejechaniu 90 000 mil lub zgodnie z zaleceniami producenta. Ponadto, NAPA Belts/Hoses podaje następujące zalecenie dotyczące kontroli automatycznych napinaczy paska:

silnik

Przy wyłączonym i zimnym silniku obrócić ramię napinacza w całym zakresie jego ruchu. Wszelkie zacinanie się lub chropowatość wskazuje na zużycie powierzchni łożysk napinacza i będzie wymagać wymiany napinacza.

Przyczyny awarii podzespołów akcesoriów

Zmniejszona wydajność, wraz z przedwczesną awarią alternatora, pompy wody, sprężarki klimatyzacji lub innego składnika w układzie napędowym serpentynowy, może być wskazanie, że napinacz nie powiodło się i wymaga wymiany.

Napinacz dostarcza napięcie do paska napędowego w celu zasilania innych elementów w systemie; dlatego też, jeśli napinacz zawiedzie, może uszkodzić inne elementy. W związku z tym, konieczne jest, aby nauczyć się rozpoznawać objawy awarii napinacza.

Ponadto, główną przyczyną alternatora zwraca jest awaria łożyska koła pasowego z powodu nadmiernego ciepła, wibracji lub niewłaściwego napięcia paska. Wahania w napięciu paska może być spowodowane nadmiernym ruchem ramienia napinacza lub bounce.

Ostatecznie, gdy przychodzi czas, aby wymienić alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wody, lub innego akcesorium, należy zawsze sprawdzić napinacz paska, aby potwierdzić, że nie spowodowało komponentu akcesoriów (s) do awarii.

Dziś wymiana napinacza nie jest już opcją!

Sprawdź wszystkie paski dostępne na stronie NAPA Online lub zaufaj jednemu z 17 000 punktów NAPA AutoCare, w których przeprowadzane są rutynowe przeglądy i naprawy. Aby uzyskać więcej informacji na temat diagnozowania awarii napinacza paska napędowego silnika, porozmawiaj z kompetentnym ekspertem w lokalnym sklepie NAPA AUTO PARTS.