Najnowsze wiadomości

9 grudnia 2023 13:12

Jak zainstalować kolektor dolotowy powietrza



Niektórzy z nas uwielbiają jechać szybko. Jednym z najlepszych sposobów, aby dodać więcej koni mechanicznych do Twojego samochodu jest dodanie kolektora wlotowego o wysokiej wydajności. Instalacja kolektora dolotowego jest bardzo prosta, jeśli chodzi o poziom komplikacji związanych z ogólną mechaniką. Istnieją jednak pewne kroki za którymi podąża każdy profesjonalny mechanik samochodowy.

Zbierz swoje narzędzia

Pierwszym krokiem każdej naprawy samochodu jest zebranie potrzebnych narzędzi. Do tej naprawy potrzebny jest nowy kolektor wlotu powietrza, nowa uszczelka wlotu powietrza, zestaw gniazd, klucz dynamometryczny, miska do zbierania płynu, płyn chłodzący silnik oraz zestaw śrubokrętów.

Płyn chłodzący do silnika spustowego
Spuścić płyn chłodzący z silnika, umieszczając korek na spodniej stronie zbiornika chłodnicy. Umieścić zbiornik pod tym korkiem, a następnie wyjąć korek. Pozwoli to na spuszczenie płynu. Do przechowywania całego płynu chłodzącego silnika potrzebny jest duży zbiornik.

Odłączyć panel wlotowy powietrza

Teraz jesteście gotowi do rozpoczęcia demontażu kolektora. Rozdzielacz zostanie podłączony za pomocą różnych czujników i przewodów. Jeśli jest utrzymywany na miejscu przez śrubę, najprawdopodobniej jest to czujnik. Zwróć uwagę, gdzie są one podłączone, a następnie odkręć wszystkie czujniki.

Odłącz przewody kolektoru dolotowego powietrza

Po usunięciu czujników jesteś gotowy do odłączenia przewodów powietrznych. Liczba przewodów zależy od marki i modelu Twojego pojazdu. Chcesz usunąć każdy z przewodów powietrznych z kolektora. Będą one generalnie wyglądać jak małe gumowe rurki.

Wyjmij śruby

Rozdzielacz powinien być w tym momencie odłączony od wszystkich połączeń, ale nadal będzie utrzymywany na miejscu za pomocą szeregu śrub. Chcesz je zlokalizować, a następnie usunąć. Prawdopodobnie trzeba będzie użyć klucza dynamometrycznego, aby je poluzować.

Usuń kolektor

Teraz jesteś gotowy do usunięcia kolektora wlotowego powietrza. Powinien on łatwo wysunąć się z uchwytu. W przypadku pojawienia się rdzy może być konieczne użycie delikatnej siły, aby go zdjąć. Nie należy używać dużej siły, ponieważ w tym miejscu jest wiele delikatnych elementów silnika, które można uszkodzić.

Usuń uszczelkę

Teraz, gdy kolektor został zdjęty, należy zobaczyć uszczelkę kolektora w miejscu, w którym została ona przymocowana do silnika. Chcesz to całkowicie usunąć. Czasami uszczelka rozerwie się i pozostawi kawałek przymocowany do kolektora. W takim przypadku należy ją delikatnie zdrapać.

Zainstaluj nową uszczelkę

Zamontować nową uszczelkę. W ten sposób powstanie uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a silnikiem. Upewnić się, że uszczelka jest ułożona płasko na silniku.

Zainstaluj nowy kolektor

Teraz można zainstalować nowy rozdzielacz. Upewnij się, że pokrywa się ona z nową uszczelką podczas umieszczania jej w uchwycie. Ponownie zamontować śruby, aby utrzymać ją na miejscu. Po zamontowaniu śrub należy również wymienić przewody powietrzne. Powinny się one łatwo wsunąć. Na koniec należy ponownie zamontować wszystkie czujniki. Zamontować je w ich oryginalnej pozycji i dokręcić śruby, aby utrzymać je na miejscu.

Uzupełnienie płynu chłodzącego silnika

Ostatnim krokiem jest uzupełnienie płynu chłodzącego silnik. Przed dodaniem płynu chłodzącego należy upewnić się, że wtyczka została wymieniona. Następnie wystarczy napełnić zbiornik, aż poziom płynu chłodniczego osiągnie linię napełnienia.